Indirect quotation in Korean 라고 하다 = told ~citing of what someone requested

Indirect quotation in Korean 라고 하다 = told ~citing of what someone requested

Indirect quotation in Korean 라고 하다 = told ~citing of what someone requested

Download Indirect quotation in Korean 라고 하다 = told ~citing of what someone requested Free


Indirect quotations in Korean 다고/라고/자도/냐고 하다 = said, wrote, heard

4. Imperative sentence: 라고 하다 ~citing of what someone requested

4.1 Vst + -(으)라고 하다 

가다 --> 가라고 하다
입다 --> 입으라고 하다
기다리다 --> 기다리라고 하다

1) 나: 여기 앉으세요
--> 제가 여기 앉으라고 했어요.
I told him to sit here.

2) 누구: 여기에 주차하지 마세요.
--> 여기에 주차하지 말라고 했어요.
He told not to park car here.

3) 엄마 : 밥 먹어. 
--> 엄마가 밥 먹으라고 했어요.
Mother told her child to eat.

4) 선생님: 공부 열심히 하세요. 
--> 선생님이 공부 열심히 하라고 했어요.
The teacher told her students to study hard.

5) 아빠 : 술 마시지 마. 
--> 아빠가 술 마시지 말라고 했어요.
Dad told me to not drink alcohol.

See more examples here: KIIP 3 Unit 18


4.2 V-아/어 주다 

--->  V-아/어/여 달라고 하다: used when the speaker is making the request directly to the listener.

1) 토니 씨는 물을 달라고 했어요.
Tony asked you to bring him some water.

2) 수지 씨가 전화해 달라고 했어요.
Suzy told you to call her back.

3) 친구한테 숙제 도와 달라고 했어요.
I asked my friend to help me with my homework.

4) 돈을 조금 달라고 했어요.
I/he said to give me/him some money

---> V-아/어/여 주라고 하다: used when the speaker is asking the listener to help the 3rd party.

1) 수지: 토니 씨에게 이 물을 주세요.
--> 수지 씨는 토니 씨에게 이 물을 주라고 했어요.
Suzy asked you to give this cup of water to Tony.

2) 민수는 수지한테 숙제 도와 주라고 했어요.
Minsu asked you to help Suzy with her homework.

3)  안나는 토니한테 돈을 빌려 주라고 했어요.
Anna asked you to give Tony some money.

Iklan Atas Artikel

Iklan Tengah Artikel 1

Iklan Tengah Artikel 2

Iklan Bawah Artikel